Äventyrare

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Som Äventyrare finns en del olika gemensamma aktiviteter att åka på. Det är nu Äventyren börjar på riktigt och du har möjligheten att lära känna nya scouter ifrån andra delar av Skåne och Sverige när Du åker på arrangemang.

Längre ner finns det som erbjuds för Äventyrarscouter i Skåne under året.
Är du mer intresserad av arrangemang i övriga delar av landet bör du titta på Scouternas sida om arrangemang och se om det finns något som passar

Sommarkonfirmation!

Du vet väl om att du kan anmäla dig till Södra Skånes scoutdistrikts återkommande Konfirmationsläger redan nu?

Mer information hittar du här

Eller så gör ni som äventyrarscouterna Piraterna och bestiger ni Kebnekaise!

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Inplanerade äventyrararrangemang