AÖ170806-51

Låt oss hjälpa er att utveckla er verksamhet!

”Vi vill att alla ska få möjlighet att uppleva scouting, i vår verksamhet som är så bra att ingen kan tänka sig något roligare eller mer utvecklande. Vi gör det genom att överträffa scouternas förväntningar i varje möte och genom att scouterna utvecklas till förebilder i vår gemensamma rörelse.”

Vi konsulenter finns till för att ge er i scoutkårerna i Skåne de verktyg ni behöver för att utveckla er verksamhet.

På denna sida kan ni hitta allt som vi på södra kansliet har att erbjuda för att hjälpa er i Skånes scoutkårer att utveckla er verksamhet och era scouter!

A – SCOUTERNA UTVECKLAS TILL FÖREBILDER

Scouterna förbättrar världen! Vi gör det genom att varje person som deltar i scoutverk-samhet blir redo för livet, utvecklas till sin fulla potential och blir en världsförbättrare. Vi konsulenter har flera bra workshops för att hjälpa just er scoutkår på vägen mot detta mål.

B – VI ÖVERTRÄFFAR SCOUTERNAS FÖRVÄNTNINGAR

Grunden i scoutrörelsen är mötet scouter emellan och mellan scouter och ledare!
I alla våra möten upplever den enskilda scouten en verksamhet som är så bra att den inte kan tänka sig något roligare, mer spännande eller mer utvecklande.

C – FLER SKA FÅ UPPLEVA SCOUTING

Vi vet att scouting förändrar liv och vill därför att allt fler får chansen att uppleva världens bästa fritid – Scouting!
Bland föräldrar är vi en av de mest eftertraktade fritidsaktiviteterna för deras barn.

Mer information om hur vi konsulenter kan hjälpa en scoutkår utveckla er verksamhet kopplat till strategimålen hittar du i de olika avsnitten här under.

KONTAKTA OSS

Är ni osäkra på vilket stöd ni behöver i er scoutkår så kan ni alltid kontakta oss konsulenter så hjälper vi er att hitta precis det ni behöver!

Ni kan också kontakt oss på sodrakansliet@scouterna.se

Ann Ekström

Distriktskonsulent - Södra Skånes Scoutdistrikt