Utmanare

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Är du utmanarscout i Skåne så finns det en hel uppsjö med aktiviteter, utbildningar och arrangemang att åka på.
Ta möjligheten och lär känna nya scouter och träffa gamla kompisar på alla dessa olika arrangemang.

I de tre scoutdistrikten i Skåne finns utmanarutskotten SUS (Södra Skåne), LUS (Snapphane) och USB (Nordvästra Skåne) som alla arbetar för bra arrangemang för utmanarscouterna i regionen.

Är du intresserad av arrangemang utanför Skånes regiongränser bör Du titta lite extra vad Scouterna erbjuder nationellt och internationellt!

Inplanerade utmanararrangemang