Wressel

Bokning: Leif Wahlund, 040-849 00, leif@scoutkarengripen.se, http://www.scoutkarengripen.se/var-stuga

Läge: Vressel vid Björka, Vombsjön.

Färdväg: Från Malmö: Kör väg 11 mot Simrishamn. Några km efter Veberöd sväng av mot Övedskloster. Efter några km på den vägen passerar man Björkaån. Direkt efter ån sväng höger in på Wresselvägen.

Om du åker buss så är det hållplats Sjöbo Sommarby. Då får man ca 4 km att vandra.

Lokaler: kök, 2 ledarrum, matrum, mysrum med braskamin, 2 sovsalar

Omgivning: Huset ligger med Övedsklosters skog bakom sig och med stora öppna ängar framför. Björkaån ligger ca 500 m framför huset och där kan man paddla. 1 500 m från stugan ligger Vombsjön där det både finns möjlighet att bada och fiska, dock behövs det fiskekort. Till huset hör 3 tunnland mark vilket lämpar sig för läger med upp till 100 personer.

Uppvärmning: el, fjärrstyrd = varm stuga vid ankomst

Kokmöjligheter: restaurangspis, eldplats utomhus

Toaletter: 2 WC, handikapptoalett

Tvätt: tvättrumsbyggnad

Sovplatser: ca 30 st i golvförläggning i 2 sovsalar + 4 sängplatser i ledarrum, madrasser finns

Telefon till stugan: 046-631 39

El: ja

Övrigt: På området finns fast vindskydd. Slanor och ved får användas. Man får själv ta med förbrukningsmaterial som diskhanddukar, toalettpapper och diskmedel.

Sidan är uppdaterad: 2018-02-07