Ledarutbildning Patrull är en spännande och rolig utbildning för dig som varit äventyrarscout i minst ett år.

På ledarutbildning Patrull får du träna på att leda dig själv och dina jämnåriga kamrater i en patrull. I det här får scouten en chans att utvecklas som ledare och får många idéer för hur du kan leda din patrull hemma.

En stor del av utbildningen sker utomhus. Under ett dygn går du på hajk där du och de andra deltagarna turas om att leda varandra när gruppen ska slå läger, elda och laga mat. Du kanske också får prova på skapande aktiviteter som att tälja, tova, arbeta med skinn eller rep.

Mycket tid ägnas åt att diskutera och reflektera utifrån frågor som: Hur ska en ledare vara? Vad innebär egentligen scoutmetoden? Vad händer i en grupp? Hur kan jag bli en bättre ledare?

Ledarutbildning Patrull är sammanlagt 40 timmar lång och består av sju delar:

• Patrulledarens roll
  • Scoutteknik
  • Scoutmetoden
  • Patrullen
  • Jag
  • Säkerhet och ansvar
  • Hantverk

Anmäl dig!

I Skåne erbjuds Ledarutbildning Patrull i en tvådelad variant.

Där du väljer att gå del 1 antingen under höstterminen, i november, eller under vårterminen, i mars, för att sedan alla tillsammans gå del 2 i maj.

Läs mer och anmäl dig via länk i vänsterspalten