Lomma scoutgård

Bokning: Kristoffer Ericsson, uthyrning@lommascoutkar.se. Bokade datum, aktuella priser och andra uppgifter finns på www.lommascoutkar.se

Läge: I skogsparti/rekreationsområde strax norr om Lomma tätort med ca 1 km till havet och 0,6 km till Höje å. I området finns även ridklubb, brukshundsklubb, motionsförening samt ett koloniområde.

Färdväg: Habovägen 2, Lomma

Lokaler: Enplansbyggnad. En stor sal med plats för 70 personer, en mindre sal med rullgardiner, ett mindre rum, kök med två spisar och diskmaskin, tvättrum med dusch, en toalett inne och två i en separat byggnad.

Omgivning: Eldstad strax utanför huset, fler finns på olika ställen i skogen. Parkering för knappt 15 bilar. Patrullstugor, mindre hus för utmanarscouter samt kanothus finns på tomten men hyrs inte ut. Kanoter hyrs inte heller ut.

Uppvärmning: Vattenburen, från luftvärmepump och el.

Kokmöjligheter: Kök med 2 spisar, diskmaskin, kyl, frys och mikrovågsugn. Servis för ca 40 personer.

Toaletter: 1 handikapssanpassad WC inomhus. 2 WC i en separat byggnad, där man slipper ta av skorna.

Tvätt: Ett rum separat från toaletten med dusch och stor vask (3 kranar). En kallvattenkran finns även utomhus.

Sovplatser: Golvförläggning. Lämplig för maximalt 35 övernattande. 22 madrasser tillgängliga i nuläget.

Telefon till stugan: nej

El: Ja, ingår i hyran.

Övrigt: Scoutaktiviteter hålls på onsdagskvällar under terminstid och därför hyrs lokalen inte ut från kl 16.00 på onsdagar. För bokningsinformation, bilder, vägbeskrivning, etc. gå in på www.lommascoutkar.se.

Sidan är uppdaterad: 2024-01-29