Vi hjälper er med er rekrytering

Det finns mycket att prata om när det kommer till rekrytering och mycket tyder på att vårt arbete lönar sig. Scouterna har de senaste sex åren ökat i medlemsantal.

Detta med hjälp av ett tydligt arbetssätt.

1. Rekryteringsworkshop

Först börjar vi med att Scoutkåren får hjälp att ta fram upplägg för rekryteringsinsatser och sätter mål för önskad effekt. Vi ser över hur vi kan rekrytera fler vuxna till verksamheten genom nya infalls-vinklar och förenkling av uppdraget.

2. Rekryteringsinsatser

Sen är vi med och hjälper er att besöka skolor i ert närområde för att på ett pedagogiskt och roligt sätt infor-mera om scouting och er scoutkår. Vi bjuder in till ett prova på-möte som kåren genomför.

Rekryteringsmaterial

Vi har en hel del olika typer av rekryteringsmaterial på kansliet som ni är varmt välkomna att använda.

• Beachflaggor
  • Banderoller
  • Armband
  • foldrar

3. Prova på – och Föräldramöte

Efter en rekryteringsinsatts hjälper konsulenterna kåren att genomföra ett prova på-möte för intresserade barn medan konsulenten informerar föräldrar om Scouternas verksamhet, och hur de kan stötta kåren.

Kontakta oss om du vill ha hjälp med rekrytering!