Hej alla lägersugna scouter!

Läko har gjort allt vad de har kunnat för att genomföra ett så bra och kul läger som möjligt i sommar; planeringen har fortgått in i det sista. Efter rådande omständigheter, beslut och råd tagna av myndigheter och regering kan vi inte erbjuda det roliga och minnesvärda läger som vi önskar. Vi vill tacka alla kårer, scouter och funktionärer som anmält sig, ni har verkligen inspirerat oss. Nu tar Läko en paus för att återkomma med nya tag, för Livat i Sherwoodskogen ställs inte in utan återkommer vecka 31; 31 juli till 6 augusti, 2022. Då kommer lägersång och lägerrop eka över lägerängarna på Hultet!

Vi ses!

/Läko och Snapphanes Distriktsstyrelse

Vill du uppleva äventyr, spänning och kampen mellan det goda och det onda?
Följ med till Sherwoodskogen på Hultet!

Robin Hood behöver hjälp av er scouter då Sheriffen i Nottingham driver in skattepengar från de fattiga.
Hjälp Robin att störta Sheriffen…

Detta är ett läger för Familjescouter, Bäver, Spårare, Upptäckare, Äventyrare, Utmanare och Rover.
Spårarnas program börjar på onsdagen. Utmanare och Rover bor i en egen UTRO-by.
Programverksamheten på lägret sker i samarbete med Sensus.

Under våren cirkulerar fyra budkavlelådor runt i distriktet för att inspirera scouter och ledare att åka på lägret. Kårer utanför Snapphane, hör av er om ni vill ta del av budkavel. De innehåller bland annat lägerlåten med text av Julia S Andersson och Patrik Redgård som framförs av Patrik Redgård:

Vill du vara med och planera lägret och/eller hjälpa till som funktionär i sommar?
Som funktionär under lägret ska du ha fyllt 18, men under för- och efterläger är även du som inte fyllt 18 välkommen som funktionär.
Ansök här: https://www.scoutnet.se/activities/view/983

Fakta
När: söndagen den 31 juli till lördagen den 6 augusti 2022 (3 – 6/8 för halv vecka)
Var: Hultet, Snapphanes lägerområde

Kåranmälan via Scoutnet: https://www.scoutnet.se/activities/view/1009

Tänk på att den som fyller i kårens anmälan måste ha funktionen arrangemangsansvarig i Scoutnet.

Här kan du läsa all info som skickats ut:
Infobrev 1

Lägerbrev 1