Hand i Hand i är ett läger för personer med någon form av funktionsvariation och scouter som är medlemmar i någon av våra scoutkårer, främst från Skåne.

Lägret är arrangeras som ett scoutläger, där man tar hänsyn till de olika individernas behov.
En trygg atmosfär skapas för deltagarna med fasta rutiner för både mat, program och aktiviteter.

VAR?

Sjöröds lägerområde

HUR?

På lägret tycker vi kamratskap är viktigt och alla deltagare delas in i patruller under lägret, på så sätt lär man känna varandra väldigt bra och har alltid nära till en kompis.

Varje patrull har två ledare och faddrar som ställer upp och hjälper till och stöttar med stora och små saker. Tillsammans klarar vi alla av de utmaningar som dyker upp under veckan.
När halva lägertiden har gått, går alla patruller ut på en liten hajk och sover en natt utomhus.

ANMÄLAN?

För att följa med på lägret ska du som scout vara vara äventyrarscout (13-15 år) eller utmanarscout (15-18 år).
Om du har någon form av funktionsvariation ska du vara mellan 12-20 år.

Klicka här för att komma till anmälan!

FLER FRÅGOR?

hih@sodraskane.se