Ta chansen att följa med på ett läger som skiljer sig från många andra läger. Det är ett läger som utvecklar dig som person samtidigt som du får en supersommar med många nya vänner!

Hand i Hand är ett läger för personer med funktionsvariationer och scouter som under en vecka hittar på massa roligt tillsammans.
Lägret är upplagt som ett scoutläger där hänsyn tas för allas behov.
På Hand i Hand tycker vi att kamratskap är väldigt viktigt. Vi delar in alla lägerdeltagare i patruller vilket gör att alla lär känna varandra väldigt bra och alla har alltid nära till en kompis. Varje patrull har två ledare, faddrar, som ställer upp och hjälper till med stora som små saker, och tillsammans klarar vi alla de utmaningar som dyker upp under veckan.
Vill du veta mer kontakta oss , kontaktuppgifter finns nedan.
Vi ser fram emot att få in er anmälan!

För Scouter: 23 juni till 30 juni 2024
För Kompisar: 23 juni till 29 juni 2024

Var

Sjöröds lägerområde

Vem

Scouter:
För att följa med på lägret ska du vara äventyrarscout (13-15 år) eller utmanarscout (15-18 år).
Personer med funktionsvariationer (kompis):
För att följa med på lägret ska du ha fyllt 12 år och inte över 20 år.
Är man intresserad av att åka med som ledare eller har andra frågor går det bra att kontakta oss på hih@sodraskane.se

800 kronor

Klicka här för att komma till anmälan

Mer info