Åhus scoutkårs stuga

Bokning: stugfogde@ahusscoutkar.se

Läge: På Äspet i Åhus

Färdväg: Väg 118 mot Äspet. Vänster efter bron = Åvägen. Vid Kronoskogens början byter vägen namn till Snickarhaksvägen. Ca 200-250 m in på denna ligger stugan på vänster sida.

Lokaler: 2 rum á 50 m2, ytterligare 1 rum och kök, rymlig hall, genomgångskorridor, totalt 180 m2.

I de stora rummen finns öppen spis.

Omgivning: Vackert belägen intill Helge å, nära till havet. I anslutning till naturreservatet ”Kronoparken Äspet”. Bra badmöjlilgheter.

Lägerby med två fasta vindskydd och grillplats finns i omedelbar anslutning till stugan.

Uppvärmning: el

Kokmöjligheter: Nyrenoverat kök med 2 spisar, bra beredningsytor och kyl/sval/frys.

Toaletter: 2 st varav 1 handikappanpassad

Tvätt: tvättställ på toaletterna, 2 duschar och tvättrum

Sovplatser: 50 st i golvförläggning

El: ja

Övrigt: www.ahus.scout.se,  trådlöst nätverk i hela stugan, ingår inte i hyran. Om du vill använda det kostar det 50 kr/dygn.

Sidan är uppdaterad: 2020-10-15