Vi underlättar er administration!

Vi finns till för att underlätta för alla kårer i den mån vi kan. Ibland kan det handla om administrativa frågor, både lätta och svåra. Här är några av de frågorna som vi brukar stötta kårer med. Även om er fråga inte passar in i någon av punkterna så kan ni höra med oss om vi kan hjälpa er, så gör vi så gott vi kan.

Stadgar och föreningsfrågor

Vi kan stötta er i stadgefrågor och föreningsfrågor när ni behöver bollplank eller undrar hur andra kårer runtomkring har gjort. Vi har ibland material och dela med oss av och gör vårt bästa för att hitta ett svar till er.

Scoutnet och Hemsidor

Scouternas medlemsregister kan vara intressant att arbeta i och behöver ibland lite extra hjälp för att allt ska flyta på. Vi hjälper er över de hinder ni har på vägen. Ibland gneomför vi utbildningskvällar inom Scoutnet och har skapat en sida som mall för scoutkårer i Skåne.

Här kan du läsa mer om scoutnet

Kårwebbar

Scouternas går just nu över till uppdaterade kårwebbar. Vi hjälper er rätta upp problemen på vägen och svara på frågor ni kan ha. Ibland genomför vi utbildningstillfällen för kårwebbar i Skåne.

Scouterna har en hel sida tillägnad kårwebbar där ni kan hitta många svar också.

Ni hittar scouternas webbsupport här

Ekonomi, fakturering och

Vi hanterar mycket av den fakturering och uthyrning som sker inom distrikten i Skåne. Har ni några frågor eller funderingar kan ni därför höra av er till oss så hjälper vi er i de fall ni kan.

Uthyrning

Ni kan höra av er till oss om ni är intresserade av att hyra något av distriktens anläggningar, om vi inte kan hjälpa till direkt ser vi till så att ni hittar rätt.

Vi har också ganska bra koll på de scoutstugor som finns i Skåne om ni har några frågor kopplat till dem.

Ann Ekström

Distriktskonsulent - Södra Skånes Scoutdistrikt